søndag 15. desember 2013

Hvordan legetimen gikk

Hei på deg!

Ja, nå er jeg sikker på at du har sittet og trykt på oppdater knappen siden torsdag for å finne ut hvordan legetimen min gikk..... Eller ikke.. Haha..
Oppfølgingstimen gikk greit og egentlig som forventet. Hun hadde ikke stort å si, og hun tok en kjapp undersøkelse som viste at ting er som de skal være. I forhold til at huden min blir så sykt irritert og rød når jeg tar medisin i lårene kom vi frem til at jeg skal prøve å hoppe over lårene innimellom så jeg ikke setter medisinen der like ofte. (Tenkt å kunne klare å hoppe over sine egne lår....) Så får vi satse på at dette funker, hvis ikke så får jeg prøve å bli flinkere til å bruke kjøleputen min. Ellers så ble vi enig om at jeg fortsetter på D-vitaminene en stund til så jeg får nivået ganske høyt.

Hun sa noe som irriterte meg, og som irriterer meg enda. Når man har MS er det like viktig som hvis ikke å være i fysisk aktivitet. Hun lurte på om jeg trente, og det gjør jeg jo ikke. Men, jeg sa at jeg er ganske aktiv på jobb med mye gåing og løfting. Hun mente jeg kanskje burde begynne å trene eller gå turer.... Dette er jo noe jeg er klar over at kan gi meg helsegevinst, og det er aldri dumt å være mer aktiv enn kun på jobb, til og fra bussen osv.. Men, som jeg sa til legen så er jeg SÅ sliten etter jobb at jeg stortsett ikke klarer å gjøre mer enn å lage middag og kanskje noe husarbeid.. Fridagene mine går stortsett til rydding, vasking, støvsuging, matlaging og hvis jeg er heldig å være litt sosial.. Jeg vet at dette nok en gang kommer an på prioritering, men jeg vil mye heller rydde leiligheten og ha det koselig rundt meg enn å gå en tur for å så komme hjem til bombet leilighet og ikke orke å gjøre noe med det.. Det føltes ikke som om hun hadde noen særlig forståelse for at jeg er helt kjørt etter jobb.. Det irriterte meg ganske mye! Men men.. Jeg er så aktiv som jeg orker, og som vi snakket om på MS temadagene er også det å vaske huset en fysisk aktivitet.. Så jeg får være fornøyd med det jeg får til, også får hun bare si det hun vil!

Ellers så var det en ganske hard dag på jobb i går.. Er ikke ofte jeg gleder meg til å bli ferdig på jobb fordi jeg kjenner at jeg er sliten, men i går var en sånn dag. Også i tillegg måtte jeg og min mann på senteret å handle etterpå, så der gikk det to timer.. Når jeg kom hjem var det så vidt jeg orket å hive varene på plass før jeg omtrent datt ned i sofaen og ble liggende til jeg skulle sove. Til og med det å komme seg opp for å gå på do var slitsomt! Det er lenge siden jeg har vært så kjørt, så det var super deilig å kunne sove lenge i dag før det var juleshopping med noen venninner og babyen til en venninne. Heldigvis hadde eg fått en del energi igjen til i dag, så det var veldig koselig å få vært litt sosial igjen :)

I morgen er det jobb, men mandag er det fri! Da håper jeg på å få unna husarbeidet min mann ikke får tatt i morgen og bake noen flere julekaker! Nå er det ikke lenge igjen, så håper du har fått unna de fleste julegavene så du kan kose deg og slappe litt av før den store dagen.

Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar