onsdag 15. april 2015

Lite nytt

Hei på deg

Her flyr tiden av gårde, og jeg gleder meg over å se magen bli større og større!
Det skjer ikke så mye nytt her, stort sett så er ting stabilt med trøtthet og bekkensmerter.
Heldigvis så er jeg ikke like trøtt hver dag nå som jeg er sykemeldt 100% og våren er på vei. Det er ganske deilig å kunne støvsuge eller vaske klær uten å føle meg syk etterpå.

Småen beveger seg på en annen måte enn tidligere. Det er ikke så mye harde spark og dunking som før. Nå er det mer glidende bevegelser på en måte. Også har jeg fått beskjed om at han ligger med hodet ned og at hodet snart er festet! Så det er jo greit å vite :) I begynnelsen så jeg nesten for meg at han kom til å ligge seg på tvers bare for å være litt sta og vanskelig. Haha.
Det er veldig rart men godt å kjenne at jeg har en baby i magen, og jeg gleder meg masse til å få treffe han. Men, det blir jo rart å ikke kjenne liv i magen mer når han kommer ut. Hmm, men jeg er vel kanskje litt for opptatt med småen når han kommer ut til at jeg får tenkt over at det er stille i magen.

Ellers så er det litt kaos i heimen. Det er rør-fornying i blokken, så nå har de begynt på kjøkkenet mitt. Noe som betyr at jeg er uten vann, avløp, vaskemaskin og oppvaskmaskin. Heldigvis så er det mulig å bruke badet! Men, det går mye i enkel matlaging og mye engangs glass o.l. Heldigvis så er det felles vaskemaskin i en brakke utenfor her, men er litt mer tiltak å vaske klær nå! Også er det myyye støy, borring, banking og fuglene må vite hva annet de holder på med. Men, jeg trøster meg med at de endelig har fått kommet i gang og at de etter planen skal bli ferdig i mai. Jeg kan ikke forestille meg hvor mye styr det hadde blitt om de skulle gjort dette i sommer etter småen er kommet.
Det er litt rart å ha fremmede mennesker rekende inn og ut av leiligheten da, men de jeg har snakket med er veldig hyggelig så det går egentlig greit.

Nå etter påske så hadde vi en trist episode her hjemme. Shabsam, den ene pusen vår på 10år var blitt kjempe syk og helt gul i huden, øyne og munnen. Ikke ville hun spise eller drikke. Hun ville ikke ha tunfisk en gang, og hun har alltid vært et skikkelig matvrak! I fjor var hun ganske overvektig og nå bare raste hun ned i vekt. Huff, det var ikke noe enkelt valg men vi måtte til slutt avlive henne. Det er blitt ganske tomt i leiligheten uten henne. Og den andre pusen vår savner henne også merker vi. Det blir rart å ikke ha henne her mer, men så vondt som hun hadde det på slutten så føler jeg ikke at vi kunne gjort noe annet.

Vel, på lørdag så skal vi på fødselsforberedende kurs på KK med omvisning. Tror det blir spennende, og jeg gleder meg til å få mer info om selve fødselen, amming osv. Ikke minst så gleder jeg meg til å få se føden. Få litt oversikt over hva som skjer og hvor jeg skal. Selv om jeg ikke gruer meg så mye til fødselen enda, så kan det jo være greit å få masse informasjon så jeg ikke begynner å grue meg heller.. haha.

Nå er det på tide med litt lunsj kjenner jeg!
Håper du har en flott dag, og at våren kommer som lovet til helgen.

Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar