lørdag 25. juli 2015

Ferdig med medisinene

Hei på deg!

Ser at nå er det blitt en stund siden sist jeg skrev noe her! Det var jo ikke planen, men det går litt i ett om dagene. Så vi får ta det viktigste først. Jeg er nå ferdig med behandlingen for attakket, jeg føler meg frisk og bivirkningene er så og si borte. Så det er utrolig deilig! Jeg var ganske redd for at jeg hadde fått en del varige skader, men det virker ikke sånn. Det er veldig rart, men jeg føler meg mye mer opplagt nå enn jeg har gjort på en hel evighet! Så, tror graviditeten tok mer på enn jeg trodde.
Så, nå er det ikke så ille å være meg egentlig.

Hverdagene bruker jeg sammen med god gutten min, vi har en ganske fin rytme for tiden der han sover lenge om morgningen også er det mye prating og kos på dagen. Han er så snill og rolig foreløpig så det er bare kjempe kjekt! Hvis ting går etter planen så skal min mann ta ut litt permisjon i september, så da satser jeg på at jeg skal jobbe litt. Det blir rart, men litt godt også tror jeg. Savner jo litt å gå på jobb, men ville ikke byttet altså! Tok forresten bussen til sentrum her om dagen. Det var ikke bare bare. Jeg har ikke tatt buss alene med barnevogn før, og jeg ble kjempe stresset!! Men, så kom jeg inn på bussen, den var nesten tom og jeg var eneste med vogn. YES!!! Tenkte jeg. Så kommer det en dame med tvillingvogn og en dame med den store kofferten inn på bussen. Kjente pulsen gikk fra 80 til 200 på under minuttet. Heldigvis var dette hyggelige damer som latet som de skjønte den dårlige humoren min, også var de snill og hjalp meg av bussen. Hun ene fortalte meg at jeg ALDRI må kjøre vognen av bussen, jeg må alltid rygge, da har jeg mer kontroll. Så det var kjekt å få tips om sånt.

Eller så gruer jeg meg som bare fy til legetimen neste uke. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gruer meg sånn, men tror det er fordi jeg ikke har så veldig lyst å måtte gå igjennom tilvenning på nye medisiner igjen. Syntes det er veldig ekkelt å ikke vite hvilke av bivirkningene jeg evt. vil få og om medisinene i det hele tatt vil virke. Også lurer jeg på om jeg må ha ny MR og sånt, noe jeg ikke akkurat syntes er veldig kjekt. Men, jeg skjønner jo at de vil ha en oversikt over hva som skjer i kroppen min. Det blir i alle fall spennende å høre hvilke alternativer jeg har, også får vi krysse fingrene og håpe på det beste!

Sola er forresten kommet frem i dag!! Noen andre som er sjokkert?! Endelig tåler huden min litt sol igjen, så satser på en fin trille-tur med mini seinere.
Håper du får en fin fin helg, og at været holder seg bra!

Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar