fredag 7. august 2015

En uke med Tecfidera

Hei på deg

Det er litt stille på blogg-fronten for tiden, men jeg føler ikke jeg har så veldig mye nytt å fortelle om ei heller så mye tid til å blogge. Det med tid er klart en prioriterings-sak, men jeg orker ikke bruke den tiden jeg har for meg selv til å skrive et innlegg om egentlig ingenting. Og, bare så det er sagt. Det er ikke alle babyer som bare spiser, bæsjer og sover hele dagen! Småen her sover hele natta, så han sover veldig lite om dagen. Så da blir det ikke mye alene-tid før pappaen kommer hjem. Men, det går seg til etterhvert. Jeg nyter i alle fall hvert sekund, selv om det er litt utfordrende noen ganger å holde hodet kaldt.

Men, nok om det. Nå har jeg gått på medisinene i omtrent en uke, og foreløpig går det mye bedre enn forventet. Jeg har ikke merket noe særlig til kvalme, har ikke hatt halsbrann eller kastet opp sånn som sist. Så jeg tror nok det bare var småen som ikke likte medisinene når jeg var gravid. Det eneste jeg har merket er dette med rødhet (flushing) i huden. Det kommer sånn innimellom, og jeg har merket at det kommer oftest når jeg er varm. F.eks har jeg merket det veldig godt når jeg har vært litt svett etter en kort treningsøkt, også kommer det når jeg spiser litt sterk mat. Så det er ganske kjedelig. Da blir jeg knall rød spesielt i ansiktet, på deler av ryggen, brystet og armene også begynner det å klø. Det kjennes ut som jeg er kjempe solbrent og har fått sol-eksem. Heldigvis roer det seg etterhvert, og etter en halv time/ time så pleier det å være over. Så er spent på å se om dette er noe som fortsetter neste uke på samme dosen. I så fall så er jeg spent på hva som skjer når jeg øker til full dose. Legen sa det fantes noen tabletter jeg kunne ta omtrent en halv time før jeg tar Tecfidera som skal hjelpe mot dette. Men, jeg vil ikke prøve det enda sånn i tilfelle dette kan gå over av seg selv. Det er i alle fall en helt vanlig bivirkning så jeg trenger ikke bekymre meg.

Håper du får en flott helt, og at solen snart titter frem!

2 kommentarer:

  1. Du er fantastisk og så utrolig sterk ! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det <3 du er nå ikke lite sterk du heller da! :)

      Slett