fredag 8. november 2013

Ikke alle dager er like kjekk...

Hei på deg.

For det meste har innleggene mine hatt en positiv vinkling, sånn som jeg ser det i allefall.. Stort sett så har jeg egentlig hatt det greit siden jeg fikk stilt MS diagnosen, og etter jeg kom over "sørge perioden" og kom meg i jobb så har ting vært veldig greit. Men, i forgårs så var ikke ting så veldig bra. Jeg hadde hatt en lang dag på jobb, og jeg var visst mer sliten enn jeg trodde at jeg var. Så var det tid for medisin på kvelden.. Av en eller annen grunn så var det sinnsykt vondt og bivirkningene kom fort og ble ganske heftig.

Jeg var ganske fra meg, trist, lei og hadde vondt over alt. Jeg sendte til og med mail til sykepleieren min om jeg burde vurdere å bytte medisin siden jeg hovner sånn opp der jeg stikker, blir dårlig og får veldige bivirkninger.. Det var med andre ord ikke en god dag for meg. Men, i går når jeg våknet så følte jeg meg mye bedre. Jeg fikk mail fra sykepleieren med tips om medisinene så jeg kanskje hovner mindre opp, jeg fikk vite at D vitaminene er bra og beskjed om at det ikke er bare bare å bytte medisiner.. Altså, det går fint å prøve andre medisiner, men er tilvenning og bivirkninger uansett.. Hun skrev til og med at vi kunne sette opp en time neste uke om jeg hadde behov for det.. Men, jeg kom frem til at onsdag bare var en dritt dag der ting bare ikke var bra.. Du har vel vært borti sånne dager du også?

I dag har jeg også hatt en lang dag på jobb, det er sinnsykt hektisk nå når julen nærmer seg!! Men, det gikk fint å ta medisiner, det gjorde ikke så vondt som det gjorde sist og foreløpig har ikke de helt store bivirkningene meldt seg... Tror det hjalp på med en paracet :) Så er det på an igjen med jobb i morgen og omtrent hele neste uke.. Så det blir spennende å se at kroppen faktisk tåler stresset og arbeidsmengden.. Heldigvis har jeg en mann som passer på meg både hjemme og på jobb så jeg ikke sliter meg helt ut, og en sjef med stort forståelse som ikke vil at jeg skal slite meg ut og bli sykemeldt.. Klart det er fordi han ikke vil stå uten folk så nærmt jul, men tror nok at han også tenker at jeg må ta vare på meg selv..

Så nå er det bare om å gjøre å holde med positiv og ta vare på meg selv.. Gleder meg forresten masse til jul :D Har kjøpt en del julegaver allerede, og er så glad for at jeg er en av de som slipper det siste liten stresset med å kjøpe alle gavene i desember!

Så ja folkens, ikke alle dager er like grei og det er ikke alltid like lett å holde seg positiv, men den positive innstillingen tror jeg hjelper meg langt på vei.

Håper du har hatt en fin uke!
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar