torsdag 28. november 2013

Skjer ikke stort..

Hei på deg.

Her skjer det ikke så veldig mye i forhold til sykdommen. Jeg er fortsatt "frisk", og plagene som er der har vært der lenge. Men, må innrømme at jeg er dritt lei av å ta medisiner, og av å planlegge dagene mine rundt medisinering. Kanskje det blir greiere etterhvert når jeg har en bedre rutine på det.

Å være sliten og utslitt er det jeg merker mest av. Nå for tiden jobber jeg veldig mye, altså ikke mer enn 100% men jobber flere timer enn jeg pleier å gjøre. Så, er ikke mye liv jeg har på fritiden.. Da er det om å gjøre å prøve å få heimen til å se passe ryddig ut, lage middag og hvis jeg er heldig og har litt ekstra energi prøve å være litt sosial. Det går forsåvidt greit, for jeg har valgt å prioritere jobb. Dette er fordi det er viktig for meg å mestre arbeidslivet, og jeg trives veldig godt i jobben min. Så klart er det drit at jeg ser så lite til venner og familie som jeg gjør for tiden, men sånn er det bare.. Noe av det kjipeste er at jeg har innsett at jeg ikke lengre har overskudd til å hjelpe til i Dyrebeskyttelsen sånn som jeg gjorde før jeg kom meg i jobb.. Men, jeg får prøve å bidra med det jeg kan og ikke ha dårlig samvittighet for det, selv om det ikke er så lett.

Uansett, nå er det snart tid for desember! Julen er den flotteste og deiligste høytiden og tradisjonen i min verden. Jeg elsker julemat, julekaker, musikken, stemningen, samholdet jeg føler og ikke minst tiden sammen med de jeg er glad i. Jeg er nesten værre enn et lite barn og gleder meg masse masse til jul hvert år. Her er adventskalenderen til min kjære pakket, nesten alle julegavene er handlet og pakket, pyntingen begynner i helgen og advent-staken mamma skal lage med friske blomster og busker er snart på plass. Det er travelt på jobb, og vi har masse gøy julepynt, posten blir travlere og travlere for hver dag som går, og jeg kjenner på kroppen at desember er rett rundt hjørnet!

Håper du også gleder deg til jul, og slipper å stresse med gaver og pynt lille julaften :)
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar