søndag 27. april 2014

Første uken etter påske..

Hei på deg :)

Da er første uken tilbake på jobb etter påske over.. Og, jeg må innrømme at det er en helt grusom uke!
Enten så er det fordi påsken rett og slett er for lang, eller så er det akkurat for få fridager. Jeg har vært så utrolig trøtt og sliten hele uken, og jeg vet at jeg ikke er den eneste som har hatt det sånn. Det deilige er at det er en del fridager i mai også er det ferie i juni.. For alt i verden, jeg har det veldig fint på jobb oge r veldig glad i jobben min.. Men alt har vært litt ork denne uken..

Det har jo vært skikkelig fint vær i påsken og denne uke også, så jeg har klart å bli super forkjølet.. Tror kanskje jeg har trodd det har vært litt varmere enn det egentlig har vært ute. Men, så lenge slappheten går over så kan jeg leve med en tett nese en uke eller to.

Eller så skjer det ikke så mye i livet mitt. Jeg er fortsatt snusfri 113 dager i dag, yey me! Prøver fortsatt å spise litt sunnere enn før og være i mer aktivitet, der har jeg ikke vært så veldig flink i det siste.. Men, jeg pleier å ha perioder der jeg er flink og der det ikke går så bra.. Så det jeg tenker nå er at det viktigste er at jeg ikke gir helt opp sånn som jeg pleier å gjøre, men heller fokuserer på at dette skal jeg klare.
Det er ikke noe slanke opplegg på gang eller noe i den duren, er bare det at jeg kjenner på hele meg at jeg ikke har godt av å spise f.eks. sjokolade eller chips hver dag.. Det er det vel ingen som har  ?

Jeg leste forresten en avisartikkel i BT og en dame som reiste til Russland og fikk stamcelle behandling. Det er veldig tøft gjort syntes jeg, og om det virker så er det ikke noe som er bedre enn det ! Virker veldig skummelt å gjøre noe sånt, men at noen tør å ta slike sjanser kan være det vi andre med MS trenger. Dette kan vise at det finnes håp og behandling, det finnes muligheter utenfor Norge hvor du kan få denne typen hjelp før du er kjempe syk.. Og mest av alt tenker jeg at det er en god måte å kunne få mer kunnskap om denne typen behandling, og kanskje det etterhvert blir flere i Norge som kan få denne typen hjelp. Krysser fingrene for at Siljas behandling har virket som den skal i allefall..

Håper du har hatt en fin helg
Rebecca

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar